مجله نگاه شرقی

مشتریانِ اصلاح پذیر

پایش


باشگاه مشتریان مدل کسب و کار کالاهای تند مصرف

واقعیت این است كه همه مردان مفتخر به داشتن موی صورت به شما می گویند كه تیغ اصلاح، گران تر از آن چیزی است كه باید باشد؛ اما یوجین حالا خیالش راحت است و می داند كه در تاریخ مشخصی از ماه كه خودش تعیین کرده است، می تواند منتظر رسیدن تیغ اصلاح محبوبش باشد. او چند ماه است كه به پیشنهاد دوستانش به باشگاه مشتریان دالر شیو کلاب پیوسته است و در زمان معینی از ماه با یك مبلغ نازل، مجموعه محصولات اصلاح صورت را دریافت می كند.

خانواده اش هم از گلایه های او در مورد گران بودن تیغ اصلاح و در نتیجه صورت همیشه زبرش راحت شده اند.

آغاز یک انقلاب

مارك لوین و مایكل دوبین در یك مهمانی مشغول گفتگو بودند كه برای این معضل فكری به نظرشان رسید. آن ها در همان سال (آوریل ٢٠١١) با كمك چند سرمایه گذار، شرکت و وب سایت دالر شیو كلاب را تأسیس کردند. دالر شیو کلاب در ابتدا یک وب سایت فروش تیغ اصلاح بود که به روش باشگاه مشتریان اداره می شد. مشتریان بعد از ثبت نام در باشگاه، چند انتخاب پیش رو داشتند كه طبق آن نوع تیغ و زمان دریافت آن را انتخاب می کردند. سپس در فواصل زمانی تعیین شده، بسته محصول انتخابی خود را دریافت می کردند. دالر شیو کلاب با قیمت های مناسب، خوش قولی در ارسال محصولات و كیفیت قابل رقابت با برندهای مشهور، رضایت مشتریان را به دست آورد. با گذشت زمان تعداد اعضای باشگاه افزایش پیدا کرد و به سه میلیون نفر رسید. این شرکت هم اکنون علاوه بر عرضه تیغ های اصلاح ساخت شركت داركو، با تولید انواع محصولات حمام آقایان، تبدیل به یك تولیدکننده بزرگ كالاهای تند مصرف شده است.

 


برای دریافت مقاله کامل می توانید:
1- از طریق اپلیکیشن و یا وب سایت ماهنامه الکترونیکی را دریافت نمایید.
2- با تکمیل فرم اشتراک ماهنامه، نسخه چاپی را دریافت نمایید.

نظر دهید