مجله نگاه شرقی

این گوی و این گوگل

پایش

تبلیغات در گوگل

تبلیغ در گوگل برای چه کسب و کارهایی مناسب تر است؟ اگر بخواهیم جواب این سؤال را در یک کلمه بدهیم شاید بی راه نباشد که بگوییم، همه کسب و کار ها! توضیح بیشتر این که در هر روز بیش از 6/5 میلیارد جستجو از طریق موتورهای جستجو در جهان انجام می گیرد که گوگل با داشتن بیش از 4/5 میلیارد از این جستجوها، سهمی بالغ بر 70 درصد از جستجوهای کل دنیا را به خود اختصاص داده است. پس می توان نتیجه گرفت که اهمیت گوگل به عنوان یکی از ابزارهای تبلیغاتی بسیار پررنگ و مهم است.

در اکثر روش های تبلیغاتی که تا به امروز شناخته ایم، خود ما باید محصول یا خدمات خود را به دیگران ارائه کنیم و از خوبی های خود بگوییم! یعنی به دنبال مشتریان برویم و عملیات تبلیغات و مارکتینگ را انجام دهیم؛ اما در مکانیزم موتورهای جستجو عامل مهمی وجود دارد؛ این عامل، همان نیاز است. هنگامی که شما گرسنه هستید، یا (بلا به دور) نیاز به پزشک دارید، به دلیل احساس نیاز، برای یافتن بهترین جواب ممکن به نیازمندی خود، شروع به جستجو خواهید کرد. سپس گزینه های موجود را بررسی کرده و پس از جمع بندی، در نهایت خرید را انجام داده و یا به پزشک مربوطه مراجعه می کنید.

احتمالاً به این نکته توجه کرده اید که وقتی شخصی خود به این نتیجه می رسد که باید در صدد رفع نیازش برآید، احتمال خریداری یک محصول/خدمات در وی بیشتر است تا زمانی که از صبح تا شب در معرض تبلیغات یک برند خاص واقع شده باشد. همین مفهوم می تواند در نگرش ما نسبت به نحوه تبلیغ و یا نمایش دادن کسب و کار تغییر ایجاد کند و ما را در انتخاب کانال تبلیغاتی مناسب یاری دهد.

پس یک فرق عمده میان تبلیغات بر بستر موتورهای جستجو با اکثر روش های تبلیغاتی وجود دارد. ما باید بررسی کنیم که افراد به منظور رفع نیازهای خود در فضای وب چگونه عمل می کنند و سپس با حضور به موقع به نیاز آن ها پاسخ دهیم.

نویسنده: بهادر قدم خیر

 

 


برای دریافت مقاله کامل می توانید:

  1. از طریق اپلیکیشن و یا وب سایت ماهنامه الکترونیکی را دریافت نمایید.
  2. با تکمیل فرم اشتراک ماهنامه، نسخه چاپی را دریافت نمایید.

نظر دهید