مجله نگاه شرقی

این گوی و این گوگل

تبلیغات در گوگل تبلیغ در گوگل برای چه کسب و کارهایی مناسب تر است؟ اگر بخواهیم جواب این سؤال را در یک کلمه بدهیم شاید بی راه نباشد که بگوییم، همه کسب و کار ها! توضیح بیشتر این که در هر روز بیش از 6/5 میلیارد جستجو از طریق موتورهای جستجو در جهان انجام...

ایران 6 – پرتغال 2

تبلیغ در بازی های ویدیویی ایران 6 – پرتغال 2. این نتیجه یکی از مسابقات فوتبال جام جهانی روسیه می باشد که بر صفحه نمایشگر نقش بسته است. من که مبهوت بازی شگفت انگیز تیم ملی و نتیجه به دست آمده بودم؛ خشکم زد و لحظه ای سرم را برگرداندم تا آب خنکی بنوشم...

تبلیغ همراه مشتری

تبلیغات بر بستر تلفن همراه فراگیر شدن استفاده از گوشی های هوشمند و قابلیت های گوناگون آن ها، این دستگاه ها را به ابزاری برای تحقق اهداف بازاریابی تبدیل کرده است و آمارها حاکی از آن است که دنیا با شتاب به سمت تبلیغات موبایلی پیش می رود. در سال 2016...

نمایش درست ها از زیر درب

تبلیغات همگن نتایج تحقیقات و بسایت پیج فیر بین سال های 2009 تا 2016 نشان می دهد که 600 میلیون کاربر در سطح جهان، تبلیغات ارائه شده در موبایل و دسک تاپ خود را مسدود کرده اند. این در حالی است که فقط در سال 2016 حدود 800 میلیارد دلار صرف تبلیغات...

افشاندن دانه بر بام دیجیتال

نکاتی پیرامون نرخ تبدیل و بهبود آن در ساده ترین شکل، معمولاً نرخ تبدیل را این گونه تعریف می کنند: حاصل تقسیم تعداد افرادی که کار مشخص هدف گذاری شده ای (مثلاً عضویت، خرید محصول و…) را در یک سایت انجام می دهند بر تعداد بازدیدکنندگان همان سایت...

دماسنج دیجیتال

نگاهی به برخی از سنجه های تبلیغات دیجیتال «آنچه را که نتوانی اندازه بگیری، نمی توانی بهبود بخشی » پیتر دراکر یک بیلبورد را در نظر بگیرید. آیا می توان گفت چند درصد از سرنشینان خودروهای عبوری آن را دیده اند یا به آن توجه کرده اند یا بعدها نسبت به آن...

کمربندها را ببندید

اصول طراحی صفحه فرود همراهان گرامی، با نزدیک شدن به فرودگاه مقصد، درخواست می شود کمربندهای خود را ببندید و صندلی را به حالت عادی آن برگردانید. تا لحظاتی دیگر فرود خواهیم آمد. بارها این جمله را پیش از نشستن هواپیما بر روی باند فرودگاه مقصد شنیده ایم...

راهنمای طراحی کمپین تبلیغاتی دیجیتال

شاید در نگاه اول تبلیغ در فضای مجازی، ساده تر از سایر انواع تبلیغات به نظر برسد ولی این روش تبلیغاتی نیز الزامات خاص خود را دارد و موفقیت در آن نیازمند شناخت و تجربه است. اگر چارچوب مناسبی برای کمپین خود تدوین کنید و طبق برنامه پیش بروید، می توانید...

حساب و کتاب با چرتکه دیجیتال

انواع روش های محاسبه هزینه در تبلیغات دیجیتال در قراردادهای تبلیغات دیجیتال، روش های مختلفی برای محاسبه و پرداخت هزینه وجود دارد. این روش ها با توجه به نوع کسب و کار و هدف تبلیغ دهنده تعیین می شوند و نسبت به یکدیگر برتری ندارند. مهم این است که تبلیغ...

انواع تبلیغات دیجیتال

از آنجایی که در این مطلب می خواهیم به بررسی انواع تبلیغات دیجیتال بپردازیم، بهتر است بدانیم اصولاً تبلیغات دیجیتال چیست؟ و سپس اینکه چه انواعی دارد؟ همچنین بر طبق تعریف ویکی پدیا از تبلیغات دیجیتالی عبارات digital advertising، online advertising،...

حقایق مجازی

نشست تبلیغات دیجیتال در چند سال اخیر علم بازاریابی در ایران دستخوش تحولات و پیشرفت فراوانی شده است و پدیده نوین تبلیغات دیجیتال توانسته در این میان جایگاه مهمی به دست آورد؛ به طوری که اغلب مدیران کسب و کارهای مختلف به گزینه تبلیغات دیجیتال به عنوان...

پُخت و پَز در تنورِ واژگان

تحلیلی بر شعارهای برند در کالاهای تُند مصرف پرواز ذهن، فکر کردن به کلمات و کنار هم چیدن ترکیب های تازه فرایندی است که هر نویسنده تبلیغاتی برای دست یافتن به ایده ای بدیع و ماندگار با آن سروکار دارد. برای آن ها که عاشق ایده پردازی و خلاقیت هستند، بی...

فصل تغییر در راه است

امروزه رویکردهایی نوین در رفتار مصرف کننده، در ارتباط با کالاهای تندمصرف شکل گرفته است که اطلاع از آن ها برای بازاریابی و تبلیغات این کالاها ضروری به نظر می رسد. این رویکردها ترکیبی از مسائل جامعه شناسی، روان شناسی، اقتصاد، سلامت و … را در برم...

مشتریانِ اصلاح پذیر

باشگاه مشتریان مدل کسب و کار کالاهای تند مصرف واقعیت این است كه همه مردان مفتخر به داشتن موی صورت به شما می گویند كه تیغ اصلاح، گران تر از آن چیزی است كه باید باشد؛ اما یوجین حالا خیالش راحت است و می داند كه در تاریخ مشخصی از ماه كه خودش تعیین کرده...

مردمی گِرد گشته زین پَرگــار
مُشت بـاشد نمــونه خَــروار

سمپلینگ یعنی نمونه یک محصول که به صورت رایگان و برای امتحان کردن به مصرف کنندگان ارائه می شود. این روش در بازاریابی کالاهای تند مصرف جایگاه ویژه ای دارد و با اهداف مختلفی اجرا می شود: معرفی یک محصول یا برند جدید به بازار، افزایش فروش و جلب مشتریان...

پَرواز از آن سویِ بام

افزایش هزینه تبلیغات در دوران رکود به نظر شما اولین کاری که بسیاری از شرکت ها در هنگام رکود اقتصادی انجام می دهند، چیست؟ احتمالاً درست حدس زده اید؛ آن ها هزینه هایشان را کاهش می دهند و متأسفانه یکی از اولین بخش هایی که آسیب می بیند بخش مارکتینگ و به...

کاربرد رایحه در بازاریابی کالاهای تند مصرف

از کنار یک رستوران خوب می گذرید و یا از فواصل دور بوی خوش غذا را در خیابان استشمام می کنید. به فکرتان خطور می کند لحظاتی منبع آن بو را جست و جو کنید. اطراف خود را نگاهی کرده و کنجکاو می شوید که کدام رستوران چنین غذای خوش طعمی را طبخ می کند. شاید کمی...

مُریدان بی چون و چرا

وفاداری در برندهای تند مصرف موضوع وفاداری برای برندهای تند مصرف اهمیت ویژه ای دارد. کالاهای تند مصرف در کوتاه مدت بارها خریداری می شوند و مشتری هر بار می تواند برند جدیدی را امتحان کند. تنوع بالای محصولات عرضه شده، دست مشتری را در انتخاب باز می...

آشکار و پنهان بسته ها به روایت شهرزاد اسفرجانی

شـاید صـدای ایـن نـبرد بـه گوش نرسـد اما در قفسـه های هر فروشـگاهی، جنگی تمام عیار میـان برندهای مختلفی کـه در کنار هم چیده شـده اند، در جریـان اسـت. هرکـدام از برندهـا سـعی می کننـد بـا ترفندی بر رقیبان خود پیروز شـوند و در سـبد خریـدار جای بگیرنـد...

در پیچ تند مصرف

کالای تند مصرف بزرگ ترین، مهم ترین و قدیمی ترین بازار تجاری دنیا، بازار کالاهای تند مصرف است. در این بازار کالاهایی که نیاز روزمره مشریان را تأمین می کنند، با تنوع بالا و قیمت های نسبتاً پایین عرضه می شوند. این کالاها به دلیل تاریخ مصرف کوتاه، قیمت...