مجله نگاه شرقی

افزایش به قیمت تحقیق

افزایش قیمت یک تصمیم پرمخاطره است ولی شرکت ها در طول فعالیتشان بارها و بارها با این موقعیت رو به رو می شوند. در چنین اوقاتی تحقیقات بازاریابی به کمک مدیران می آید و با پیش بینی واکنش مشتریان، ریسک افزایش قیمت را کاهش می دهد.

در شهریورماه 1396 مصوبه دولت به تولیدکنندگان پودر رخت شویی اجازه داد قیمت محصولات خود را 14 درصد بالا ببرند. پودر سافتلن با قیمت 3500 تومان فروش خیلی خوبی داشت اما مشخص نبود اگر قیمت به 3950 تومان برسد چه اتفاقی می افتد؟ افزایش قیمت برای سافتلن ریسک بزرگی بود. اگر در فروش پودرها وقفه ایجاد می شد، موجودی انبار به حدی بالا می رفت که ضررهای میلیاردی به شرکت تحمیل می شد.

 


برای دریافت مقاله کامل می توانید:

  1. برای خرید این شماره از دوماهنامه اینجا کلیلک کنید.
  2. از طریق اپلیکیشن و یا وب سایت ماهنامه الکترونیکی را دریافت نمایید.
  3. با تکمیل فرم اشتراک ماهنامه، نسخه چاپی را دریافت نمایید.

نظر دهید