مجله نگاه شرقی

روزگار سیاه لباس ها

یکی از کاربردهای تحقیقات بازاریابی، شناسایی و کشف نیازهای مشتریان و طراحی محصولات جدید برای پاسخگویی به نیاز مشتریان است. در این نوشتار، به نتایج یکی از فرایندهای تحقیقاتی که منجر به کشف یک محصول جدید شد، خواهیم پرداخت. در سال 1384 ، یک تحقیق اولیه در زمینه کاربرد مایع لباسشویی دستی و ماشینی انجام شد. این دو محصول با این که کیفیت بسیار خوبی داشتند و تبلیغات زیادی روی آن ها شده بود اما فروش چندان زیادی کسب نکرده بودند. به گفته مدیران فروش وقت، این محصولات صرفا برای صادرات، آن هم به میزان کم تولید می شد. در ابتدا تصور بر این بود که دلیل عدم استقبال مردم، قیمت بالای این محصولات است. چرا که پودرهای لباسشویی ارزان قیمتی در بازار وجود داشتند. از سوی دیگر مردم در آن زمان، تصور می کردند که مایع لباسشویی توانایی شستشوی کامل لباس ها را ندارد. این در حالی است که مایع لباسشویی پاک کنندگی قوی و بسیار مناسبی دارد. به علاوه به حفظ و سلامت الیاف لباس ها نیز کمک می کند و مانع پوسیدگی آن ها می شود. بنابراین لازم بود برای عارضه یابی علل عدم استقبال از این دو مایع لباسشویی بررسی کاملی انجام شود.

 


برای دریافت مقاله کامل می توانید:

  1. برای خرید این شماره از دوماهنامه اینجا کلیلک کنید.
  2. از طریق اپلیکیشن و یا وب سایت ماهنامه الکترونیکی را دریافت نمایید.
  3. با تکمیل فرم اشتراک ماهنامه، نسخه چاپی را دریافت

نظر دهید