مجله نگاه شرقی

تحقیقات بازار کاربردی



رویکردی متناسب با نیاز کسب و کارها

هر روز و هر ماه، محصولات و خدمات جدید گوناگونی تولید و روانه بازار کشور می شود. متأسفانه بسیاری از این محصولات در بازار شکست می خورند و ضمن تحمیل هزینه های گزاف به صاحبان کسب و ک‏ار، از چرخه عرضه و رقابت حذف می شوند. در مقابل تعدادی از این محصولات
نیز در بازار به موفقیت های قابل توجهی دست می ی‏ابند. فارغ از تعداد بسیار اندکی از محصولات که به سبب خلاءهای جدی در بازار، انحصار شدید و یا وجود فرصت های شکار نشده با کمترین تلاشی به موفقیت های نسبتاً قابل توجهی دست می ی‏ابند، شرط لازم برای ماندگاری کم ریسک عمده محصولات و موفقیت در بازار و رقابت، اندیشیدن به موضوعات و مسائلی است که بی توجهی به آن ها می تواند پیامدهای بسیار ناگواری را در پی داشته باشد.

بیایید با هم از نگاه صاحبان کسب و کار و یا مدیران فروش به صورت مسئله های مشابهی نگاه کنیم؛

  • به زودی نوشابه جدیدی بر پایه مواد لبنی به بازار عرضه خواهیم کرد که علاوه بر ویژگی های رایج، ماده مغذی ایکس را در ترکیبات خود دارد. هرچند این ماده ممکن است کمی طعم نوشابه را دچار تغییر کند ولی مطمئن هستیم که محصول با استقبال زیادی از سوی مخاطبان مواجه خواهد شد.
  • خدمت جدید بانک ما مورد استقبال مشتریان قرار خواهد گرفت و همچنین منابع مالی زیادی را روانه بانک خواهد کرد.
  • رویکرد و سرویس نوین بیمه ما باعث خواهد شد تا افراد بسیاری که با مشکل بیمه مواجه اند، از این به بعد خدمات خود را از ما دریافت کنند.
  • سوخت رسانی درب منزل و یا در محل دلخواه مشتری ایده بسیار جذابی است که به سبب ساده تر کردن کار مشتری، با حجم استقبال زیادی از سوی مشتریان مواجه خواهد شد و درآمد سرشاری را عاید ما خواهد کرد.
  • راه اندازی یک هایپرمارکت برای خرید فرش در شرق تهران می تواند بخش زیادی از سهم بازار هایپرمارکت غرب تهران را کم کرده و مورد استقبال ساکنین شرق تهران و شهرهای اطراف آن قرار گیرد.

 

نویسنده: حمیدرضا قاضی مقدم – مشاور و مدرس بازاریابی و تبلیغات

 



برای دریافت مقاله کامل می توانید:

  1. برای خرید این شماره از دوماهنامه اینجا کلیلک کنید.
  2. از طریق اپلیکیشن و یا وب سایت ماهنامه الکترونیکی را دریافت نمایید.
  3. با تکمیل فرم اشتراک ماهنامه، نسخه چاپی را دریافت

نظر دهید