مجله نگاه شرقی

اینترنت مار با خود خواهد برد

تغییر عادات رسانه ای جامعه

بررسی الگوی رفتاری جامعه ایران نشان می دهد که عادات رسانه ای مردم ایران در حال تغییر است و فراگیر شدن استفاده از اینترنت مهم ترین نقش را در این میان دارد. در این مقاله برای بررسی ابعاد موضوع به جدیدترین گزارش شرکت پژوهش بازار رسانه امروز استناد شده است. آمارهای که در ادامه می آید حاصل نظرسنجی حضوری از شهروندان 17 شهر بزرگ ایران در اکتبر 2017 است.

اینترنت و سایر رسانه ها

از سال ۲۰۱۴ نفوذ اینترنت و رسانه های دیجیتال رشد بسیار بالایی در بین مخاطبان داشته و با ۵۴ درصد افزایش همراه بوده است. این رشد، عادات استفاده از سایر رسانه های جمعی مانند تلویزیون، روزنامه و مجله را دستخوش تغییر کرده است. از سویی دیگر، در دسترس بودن تلویزیون آنلاین باعث افزایش تماشای تلویزیون شده و اکنون بیش از 30 درصد افراد، برنامه های تلویزیونی یا کلیپ های ویدیویی را به صورت آنلاین تماشا می کنند. در دنیای جراید 20 درصد از افراد روزنامه ها و مجلات را نیز به شکل اینترنتی می خوانند و همچنین بیش از ۱۵ درصد آن ها برای دسترسی به مطالب نشریات از طریق وب سایت، حاضر به پرداخت هزینه هستند.

 

 

نویسنده: شرکت پژوهش بازار رسانه امروز EMRC

 


برای دریافت مقاله کامل می توانید:

  1. برای خرید این شماره از دوماهنامه اینجا کلیلک کنید.
  2. از طریق اپلیکیشن و یا وب سایت ماهنامه الکترونیکی را دریافت نمایید.
  3. با تکمیل فرم اشتراک ماهنامه، نسخه چاپی را دریافت نمایید.

نظر دهید