مجله نگاه شرقی

کهکشان اوبِر

روُیِش


شرکت اوبر به عنوان یک شرکت نوپای فناوری توانسته است در مدتی کوتاه انقلابی در صنعت حمل و نقل پدید آورد. این شرکت با ارائه ی اپلیکیشن درخواست خودرو، ارتباط میان رانندگان مستقل و مسافران را تسهیل کرده و امکانات تازه ای در اختیار هر دو گروه قرار داده است. از آنجایی که هزینه ی خدمات اوبر کمتر از هزینه ی درخواست تاکسی به روش معمول است، اوبر و شرکت های مشابه در سال های اخیر موفقیت چشم گیری به دست آورده اند.
در سال 2009 تراویس کالانیک و گرت کمپ دو مؤسس شرکت اوبر به منظور برقراری ارتباط بین رانندگان با مردمی که برای یک سفر درون شهری به خودرو نیاز داشتند، نرم افزار اوبر را برای گوشی های هوشمند طراحی و عرضه کردند. شرکت آن ها در ابتدا به عنوان یک شرکت خصوصی با نام اوبرکب ثبت شد اما در سال 2010 به شرکت فنآوری اوبر تغییر نام داد. این شرکت در شهر سانفرانسیسکو ایالات متحده واقع شده است و به 570 شهر در سراسر جهان خدمات ارائه می دهد. در حال حاضر (2016 میلادی) تخمین زده می شود که اوبر بیش از 162 هزار راننده ی فعال در ایالات متحده داشته باشد؛ این در حالی است که اوبر ناوگانی از وسایل نقلیه ندارد؛ هر راننده با خودروی شخصی خود با این شرکت همکاری می کند و مسئولیت تأمین بنزین، بیمه و نگهداری از خودرو بر عهده راننده است. در عوض اوبر در انتخاب مسیر و زمان کار روزانه آزادی قابل توجهی به رانندگان می دهد که می تواند مشوق آن ها در ادامه ی همکاری با اوبر باشد.

نظر دهید