ماهنامه نگاه شرقی

جایزه جهانی برندسازی

رویداد
جایزه جهانی برندسازی

جایزه جهانی برندساز ی مهم ترین جایزه مؤسسه ی جهانی برندسازی (دابلیو.بی.اف) است. هرسال جوایز اصلی به برخی از بهترین برندهای جهان اهدا می شود که در زمینه برندسازی تلاش و موفقیت های چشمگیر داشته اند. با توجه به این که از میان هزاران برند نامزد جایزه، تنها معدودی از آ نها انتخاب و برنده می شوند، دریافت این جایزه اعتبار فراوانی را نصیب صاحبان برند می کند.

درباره مؤسسه ی جهانی برندسازی

مؤسسه ی جهانی برندسازی یک سازمان غیرانتفاعی ، ثبت شده و جهانی است که در شهر لندن واقع شده است. دابلیو. بی.اف دامنه ی وسیعی از برنامه ها شامل تحقیق، توسعه، آموزش، شبکه سازی و ارائه ی خدمات را تولید، مدیریت و پشتیبانی می کند. فعالیت های اصلی مؤسسه ی جهانی برندسازی به شرح زیر است:

  • توسعه و اجرای دامنه وسیعی از برنامه ها شامل کنفرانس، سمینار، سخنرانی، مناظره و کارگاه.
  • تحقیق، توسعه و اجرای استانداردها، ابزار و برنامه های مربوط به برندسازی.
  • توسعه و اجرای برنامه های مربوط به جایزه برند.

داوری و رأی گیری

جایزه جهانی برندسازی در سه بخش جهانی، ملی و منطقه ای اهدا می شود. روند داوری و رأی گیری جایزه جهانی برندسازی منحصر به فرد است. امتیازها به سه بخش تقسیم شده اند که هر بخش درصدی از امتیاز کل در ارزیابی یک برند را تشکیل می دهد.

1. ارزش گذاری برند

در این بخش که سهم سی درصدی در امتیاز کلی دارد، ارزشیابی مالی یک برند توسط بخش تحقیقات مؤسسه ی جهانی برندسازی انجام می شود. برای شرکت های سهامی عام، داده ها از منابع منتشر شده جمع آوری می شوند ولی برای شرکت های خصوصی، داده های حسابرسی مالی توسط خود شرکت ها ارائه می شوند یا از طریق منابع عمومیِ دردسرس به دست می آیند.

2. رأی گیری عمومی آنلاین

مؤسسه ی جهانی برندسازی از یک پلتفرم آنلاین جهت نامزدی برندها و رأی گیری استفاده می کند که مخصوص پژوهش آنلاین طراحی شده است. اگرچه استفاده از این پلتفرم ممکن است به عنوان عوام گرایی یا رأی مردمی تلقی شود، امتیازهای این روش فقط بخشی از روند داوری هستند. در نتیجه، محبوبیت یک برند به تنهایی نمی تواند به برنده شدن آن منجر شود. این بخش سهم سی درصدی در امتیاز کلی دارد.

3. پژوهش بازار مصرف

این بخش سهمی 40 درصدی از امتیاز کل دارد. بخش تحقیقات مؤسسه ی جهانی برندسازی، مصاحبه های تلفنی تک نفره ای را در تمام کشورهای حاضر در مسابقه ترتیب می دهد. نتایج این تحقیق در امتیاز پژوهش بازار به صورت جهانی و ملی دخیل خواهد بود.

محل برگزاری
[ کاخ کنزینگتون ]
کاخ کنزینگتون در لندن، محل اقامت خانواده سلطنتی و از لحاظ تاریخی حائز اهمیت است. از سال 2015 میلادی، این کاخ به عنوان محل برگزاری مراسم جایزه جهانی برندسازی انتخاب شده است و مراسم بعدی در ماه اکتبر سال 2017 میلادی در این محل برگزار خواهد شد.

برندگان دوره 2017 – 2016

بیش از 2800 برند از 35 کشور برای جایزه دوره 2017 – 2016 در چندین رشته نامزد شدند و بیش از 120 هزار مصرف کننده از سراسر جهان در رأی گیری شرکت کردند. در نهایت به 210 برند از 30 کشور مختلف جایزه اهدا شد. در ادامه برندگان جایزه جهانی در هر رشته آمده است:

کشور برند رشته
دانمارک Lego اسباب بازی
فرانسه Cartier مد – جواهرات
فرانسه L’Orَeal بهداشت و زیبایی – للوازم آرایشی
فرانسه Louis Vuitton مد – کالای لوکس
آلمان BMW خودرو
آلمان Shwarzkopf بهداشت و زیبایی – مو
کره جنوبی Samsung وسایل الکترونیکی – تلویزیون
سوئیس Nescafَe قهوه
سوئیس Rolex ساعت
بریتانیا British Council آموزش – زبان انگلیسی
ایالات متحده Coca Cola نوشیدنی – نوشیدنی غیر الکلی
ایالات متحده Facebook تکنولوژی – رسانه اجتماعی
ایالات متحده Google تکنولوژی – جستجو
ایالات متحده McDonald’s رستوران های فوری
ایالات متحده Nike خرده فروشی ورزشی
ایالات متحده Oral-B بهداشت و زیبایی – بهداشت دهان
ایالات متحده Pampers کودک – پوشاک
ایالات متحده Starbucks خرده فروشی – قهوه
ایالات متحده VISA کارت های اعتباری

تندیس

تندیس این مراسم در موزه ی برند، بسته بندی و تبلیغات در لندن در معرض دید عموم قرار دارد. تندیس های مراسم جایزه جهانی برندسازی در اسراتفورد لندن (زادگاه ویلیام شکسپیر) تولید می شوند. این تندیس های سفارشی از جنس طلای 24 عیار هستند که یک صفحه مدور از جنس طلا بالای آن ها طراحی و نشان تجاری ثبت شده ی این مراسم (برند سال) روی آن ها حک شده است.

نظر دهید