مجله نگاه شرقی

هر مرز، یک مزه

پایش

تبلیغات هدفمند در شبکه های اجتماعی

فرض کنید که می خواهید برای فروش یک اتومبیل تبلیغ کنید که مبلغ آن بالای ۱۰۰ میلیون تومان است، شما باید مخاطبانی را هدف قرار دهید که توانایی مالی پرداخت اقساط این خودرو را داشته باشند؛ و یا اگر می خواهید برای یکی از تورهای مسافرتی خارجی تبلیغات انجام دهید، بهتر است این تبلیغات را برای افرادی نمایش دهید که مسافرت، گردش و تفریح اولویت زندگی آن ها است. همچنین اگر شما محصولی تولید م یکنید که برای نوزادان کاربرد دارد، باید بتوانید مخاطبانتان را از میان افرادی انتخاب کنید که به تازگی دارای فرزند شده اند.

در تمامی این مثال ها شا برای شناسایی مخاطبان خود نیازمند اطلاعات بیشر درباره زندگی آن ها هستید. در حال حاضر شبکه های اجتماعی این امکان را فراهم کرده اند. در واقع کاربران با ورود به شبکه های اجتماعی به طور خواسته و یا ناخواسته بسیاری از اطلاعات شخصیشان را در اختیار این شبکه ها قرار می دهند و هنگام ثبت نام در شبکه هایی مثل فیس بوک، توییر، اینستاگرام و لینکدین این اطلاعات را به صورت پیش فرض وارد سیستم می کنند. جنسیت، تاریخ تولد، ملیت، کشور محل اقامت و میزان آشنایی با زبان های مختلف، بخشی از اطلاعات شخصی است که در اختیار این شبکه ها قرار می گیرد.

نویسنده: محمود بشاش


برای دریافت مقاله کامل می توانید:

  1. از طریق اپلیکیشن و یا وب سایت ماهنامه الکترونیکی را دریافت نمایید.
  2. با تکمیل فرم اشتراک ماهنامه، نسخه چاپی را دریافت نمایید.

نظر دهید