مجله نگاه شرقی

کنسرت بدون توقف

چارسوُ
امروزه بسیاری از مردم برای دیدن مسابقات ورزشی، کنسرت های زنده و هنرمندان مورد علاقه خود به جای جای دنیا سفر می کنند. طبق تحقیقی که به تازگی در بریتانیا انجام شده است 45 درصد از مخاطبان کنسرت های زنده، توریست هایی هستند که فقط برای حضور در کنسرت سفر می کنند و تنها در بریتانیا حدود 5/ 9 میلیون نفر از این نوع توریست ها وجود دارد. این توریست ها برای چیپ فلایتس به مثابه بازار هدف و مشتریان بالقوه محسوب می شوند. چیپ فلایتس یک وب سایت مسافرتی است که قیمت انواع پروازها را نمایش می دهد و به مقایسه آن ها می پردازد. در سال 2017 این وب سایت برای دستیابی هر چه بیشتر به این نوع توریست ها، یک بنر تبلیغاتی تحت وب طراحی نمود که به عنوان ابزاری ساده برای جست و جوی پرواز عمل می کرد. این بنر این امکان را به وجود می آورد که فرد حین مطالعه مقاله مربوط به خواننده محبوبش و یا مسابقات ورزشی مورد نظر خود، تصاویر آن ها را با موس بردارد و بر روی بنر چی پفلایتس بیندازد (درگ اند دراپ) تا بلیت های رویدادهای مرتبط برای وی نمایش داده شود. این بنر تبلیغاتی چیپ فلایتس در سایت های خبری برگزیده مانند گاردین، تلگراف، میرر و ان ام ای قرار گرفت.

به عنوان مثال هنگامی که فردی مقاله ای در مورد تیم فوتبال مورد علاقه خود در این وب سایت ها می خواند، می توانست تصویر همراه این مقاله را درگ و سپس آن را بر روی بنر چی پفلایتس دراپ کند؛ بلافاصله انواع پرواز به همراه قیمت های آن برای وی به نمایش در می آمد. یا یک عاشق موسیقی با درگ کردن تصویر خواننده محبوب خود و دراپ آن روی بنر، بی درنگ اطلاعات بهترین پروازها برای اجرای زنده بعدی آن خواننده را دریافت می کرد.

ساز و کار بنرهای چیپ فلایتس به این شکل بود؛ به محض این که تصویر روی این بنرها دراپ می شد، مورد تجزیه وتحلیل قرار می گرفت تا مشخص شود تصویر مربوط به چه کسی است؟ یک خواننده، یک بازیگر و یا حتی یک ستاره ورزشی؟ آنگاه این اطلاعات به وب سایت های فروش بلیت فعالیت های ورزشی و فرهنگی مانند تیکت مستر ارسال می شد تا زمان و مکان رویداد بعدی آن خواننده یا ستاره ورزشی مورد نظر شناسایی شود. سپس چیپ فلایتس بهترین و ارزان ترین پرواز مربوط به آن رویداد را با توجه به موقعیت مکانی کاربر جست و جو می کرد. در آخرین مرحله، نتایج جست و جو پرواز به مقصد مورد نظر بر روی همان بنر تبلیغاتی چیپ فلایتس برای کاربر نمایش داده می شد.

اندرو شلتون مدیرعامل چیپ فلایتس این اتفاق را این گونه توضیح می دهد: «ما جست و جوی هوشمندانه سیستم را ساده سازی کردیم. ویجت تبلیغاتی چیپ فلایتس پروازهای مربوط به فعالیت های ورزشی، هنری و حتی کنسرت های زنده بعدی آن خواننده یا ورزشکار مورد نظر را تنها با تصویر آن خواننده یا ورزشکار به کاربر نشان می داد و فرآیند یافتن پرواز بین المللی از این آسان تر نمی شد.»

این کمپین دیجیتال بسیار موفق ظاهر شد زیرا نرخ درگیری کاربران با آن 145 درصد بیشتر از کمپین های دیجیتال مشابه بود و همچنین برای چیپ فلایتس نرخ کلیک 92 درصدی به همراه داشت.

کمپین چیپ فلایتس نه تنها برای خود شرکت که برای اجراکننده کمپین یعنی آژانس خلاق آنکل گری نیز موفقیت و شهرت به بار آورد زیرا این آژانس خلاق، با ارائه این کمپین جوایز متعددی از جمله جایزه وبی و جایزه شیرهای کن را در چند بخش کسب کرد.

 

 

نویسنده: مجتبی قاسمی

نظر دهید