ماهنامه نگاه شرقی

کاغذ تبلیغات (2)

چارسوُ
تاریخچه و فعالیت
ادویک مجله ای تجاری و هفتگی است که برای اولین بار در سال 1987 در ایالات متحده امریکا منتشر شد. این مجله در روند فعالیت خود به انتشار مقالات متفاوتی در زمینه خلاقیت، روابط بین مشتری و آژانس های تبلیغاتی، بررسی تبلیغات در جهان و شرکت های جدید تبلیغاتی پرداخته و از این طریق مخاطبان زیادی را جذب کرده است. در طول زمان، ادویک تغییرات قابل توجهی را نیز از سر گذرانده است که هرکدام از آن ها به نوبه خود در پیشرفت این مجله نقش قابل ملاحظه ای داشته اند.
ادویک هم اکنون نیز در راستای تولید و تهیه اخبار و محتواهای تخصصی در حوزه بازاریابی حرفه ای، رسانه و تبلیغات فعالیت می کند، اما با توجه به تغییر روند ارتباطی و ظهور ابزارهای نوین تکنولوژی، این محتواها در قالب های متنوع تر و از طریق درگاه ها و فرمت های متفاوت تری در اختیار مخاطبان قرار می گیرند. موضوعاتی که ادویک به بررسی و تحلیل آن ها می پردازد دربرگیرنده طیف وسیعی از موضوعات مانند شبکه، ماهواره، ویدیو، ورزش، موبایل، تلکام، بازی، داده، شرکت ها، بازاریابی، سیاست، خودرو و… می شود و این گستردگی موضوعی موجب افزایش مخاطبان شده است.
ادویک تلاش می کند تا تمامی جنبه های ارتباطات مدرن کسب و کار را پوشش دهد. منظور از ارتباطات مدرن، ارتباطی است که به واسطه تکنولوژی و ابزارهای آن ممکن می شود و محدود به ارتباط از نوع سنتی و شفاهی آن نیست. ادویک مسیر خود در این زمینه را با تمرکز بر پدیده هایی مانند تبلیغات، خرید رسانه ای، ساخت برند، تولید محتوا، شبکه های اجتماعی و استراتژی های دیجیتال دنبال کرده است.
ادویک شامل شش نسخه هفتگی محلی است که هرکدام به انتشار اخبار تبلیغات در مناطق ش شگانه امریکا (نیوانگلند، ناحیه شرقی، شامل شرقی، غرب میانه، شمال غربی و غرب) اختصاص دارند. این مجموعه همچنین به منتشر کردن اخبار تبلیغات در سطح جهانی نیز می پردازد.
شبکه وبلاگ
در 15 ژانویه 2015 ادویک، شبکه بلاگ ادویک را طراحی و راه اندازی کرد. این شبکه دربرگیرنده تعداد زیادی وبلاگ های بنگاه به بنگاه می شود. این بلاگ ها به صورت ویژه بر موضوعاتی با محوریت صنعت رسانه های جمعی تمرکز دارند. این شبکه وبلاگ ها عبارتند از:

  • ایجنسی اسپای روی آژانس های تبلیغاتی تمرکز دارد.
  • فیش بال واشنگتن دیسی به موضوعات مربوط به رسانه و سیاست می پردازد.
  • فیش بال نیویورک به صورت اختصاصی بر رسانه شهر نیویورک متمرکز است.
  • گلی کت بر روی انتشارات تمرکز کرده است.
  • پی آر نیوزر بر مبحث روابط عمومی استوار است.
  • لاست ریموت بر رسانه تلویزیون محوریت دارد.

تی وی نیوزر مهم ترین بلاگ شبکه بلاگ ادویک است که به طور اختصاصی روی رسانه خبری ایالت متحده و صنعت برودکاست فعالیت دارد. این وب سایت اولین بار با عنوان کیبل نیوزر و توسط دانشجوی قدیمی دانشگاه توسون به نام برایان استلتر در ژانویه 2004 راه اندازی شد.
وی کسی بود که این وب سایت را تا جولای 2007 مدیریت کرد، سپس این وب سایت به عنوان مدیا ریپورتر به نیویورک تایمز پیوست.
در حال حاضر کریس آرینس مدیر تحریریه این بلاگ است. نیویورک تایمز این وب سایت را به عنوان منبعی که می تواند مورد توجه رسانه های تخصصی، تولیدکنندگان و انتشاردهندگان قرار بگیرد، معرفی کرد. چراکه این وب سایت به صورت خلاصه در مورد تمامی حوزه های تخصصیِ صنعت اطلاعاتی را در اختیار علاقه مندان قرار می دهد. برین ویلیامز سخنگوی سابق ان بی سی این وب سایت را این گونه شرح می دهد: «در دسترس ترین منبع برای اطلاع از اینکه چه چیز در صنعت رخ می دهد. »

پرخواننده ترین مطالب ادویک در سال 2016
[یک نوشیدنی و شوخی با یک طرفدار دو آتشه فوتبال]
این مطلب در مورد یک ویدیوی تبلیغاتی بود که در سال گذشته توجه مخاطبان زیادی را به خود جلب کرد. داستان این ویدیو به صورت زنده و به شکل یک شوخی طراحی شده بود. پسری با نام سیمونه که یک طرفدار پر و پا قرص فوتبال است در این ویدیو دست مایه ی شوخی یک برند نوشیدنی قرار می گیرد. سیمونه که همیشه فوتبال را به اتفاق سه تن از دوست های صمیمی خود تماشا می کرد، یک بلیط یک نفره برای بازی لیگ قهرمانان اروپا از سوی این برند نوشیدنی دریافت می کند.
او به دوستانش اطلاع نمی دهد و به تنهایی به استادیوم می رود. در استادیوم ناگهان به طور زنده از صفحه نمایشگر تصویر دوستان او پخش می شود که وی را خطاب قرار می دهند و از این که بدون اطلاع آن ها به تماشای بازی رفته است، گله می کنند. در نهایت سیمونه توسط یک راهنما به اتاقی در استادیوم هدایت می شود و در آنجا دوستان خود را می بیند. هدیه این شرکت به این جمع دوستانه تماشای زنده بازی در قسمت و ی آی پی استادیوم بود.

[لوگوی جدید اینستاگرام مسخره است، می توانیم لوگوی قبلی را پس بگیریم، لطفاً؟!]
تغییر لوگوی اینستاگرام و عکس العمل های متفاوتی که نسبت به آن نشان داده شد، از اتفاقات خاصی بود که در سال گذشته بحث های زیادی را برانگیخت. از طرفی گرایش به سادگی که از متداول ترین روندهای طراحی لوگو در عصر حاضر است، همیشه مورد پسند مخاطبان واقع نمی شود. از سوی دیگر افراد با لوگوهای قدیمی خاطره دارند و نسبت به تغییر مقاومت می کنند. همچنین طراحان لوگوی جدید اینستاگرام از منظر زیبایی شناختی، حفظ هویت بصری برند اینستاگرام و شناخت سلیقه بصری مخاطبان موفق نبودند و این اتفاق می تواند یکی از شکست های مثال زدنی در تاریخ طراحی گرافیک باشد. اگرچه مدیران اینستاگرام از لوگوی جدید کوتاه نیامدند، این لوگو تا مدت ها محل بحث بوده و از سوی مخاطبان با رغبت پذیرفته نشد.

[یک ویدیوی خانوادگی با ماسک چوباکای فیلم جنگ ستارگان از شرکت کوهل]
در این ویدیو مادر ساله ای حضور دارد که ماسک چوباکا را امتحان می کند، می خندد و از خود فیلم می گیرد. این ویدیو در فیس بوک و با عنوان «این شادمانی های ساده در زندگی هست » منتشر شد. این ویدیو بسیار شهرت یافت و فوربس اعام کرد ماسک چوباکا از طریق هر خرده فروش آنلاینی نیز به فروش می رسد. در جواب به این ویدیو، شرکت کوهل (جایی که ماسک از آن خریداری شده بود) 2500 دلار به علاوه اسباب بازی جنگ ستارگان و 1000 امتیاز هدیه به این مادر 37 ساله پاداش داد.
با توجه به آنچه ذکر شد، می توان دریافت که ادویک به عنوان یک منبع پیشرو در تولید اخبار، محتوا و اطلاعات در حوزه های بازاریابی، رسانه و تبلیغات تخصصی محسوب می شود و با همین رویکرد به گسترش و بسط دامنه فعالیت های خود ادامه می دهد. به طوری که هم اکنون به عنوان منبعی شناخته می شود که خلاقان، خریداران رسانه ها، تولیدکنندگان محتوا، آژانس ها و شرکت ها و هرشخصی که می خواهد در مورد آخرین رویدادهای رسانه های دیجیتال مطلع باقی بماند، از آن بهره می برند. ادویک همواره با واکنش هوشمندانه به تغییرات مداوم محیط پیرامون، تغییر شکل تقاضاها و دریافت های مخاطبان برای حفظ و ارتقای موقعیت خود قدم برداشته است.

نظر دهید