مجله نگاه شرقی

مژده تخفیف یا بار گران اتفاق

چهارشنبه 1 آذرماه: یک حراج باورنکردنی برای تو و من! در لیست سبز سه کالای ضروری از گروه محصولات دیجیتال، در برگه زرد دو دست لباس بچه گانه و یک جفت کفش مردانه و در کاغذ قرمز رنگ هم پنج عنوان کتاب و یک محتوای آموزشی یادداشت شده است تا اگر تخفیف خوبی...

# اقلیمی _فکر _کن

نگاهی به کمپین های آنلاین درباره تغییرات اقلیمی در چند سال اخیر حساسیت مردم دنیا نسبت به تغییرات آب و هوایی و مسائل محیط زیست بیش از پیش افزایش یافته است. تعداد زیادی از چهره های معروف و مردمی با انگیزه های مختلف زیست محیطی در این زمینه مشارکت کرده...

تاریخچه تبلیغات اینترنتی در ایران

به روایت علیرضا مجاهدی نسب اولین تبلیغات فضای مجازی، به دوران تابلوهای اعلانات الکترونیکی (بی بی اس ها) مربوط می شود. این تابلوها در اوایل دهه 70 شمسی که هنوز دسترسی عمومی به اینترنت وجود نداشت و محیط های کاری کامپیوترها مبتنی بر سیستم عامل ام اس...

صاحب اختیاران فردا

تبلیغات در عصر اینترنت اشیاء ساعت خانه رأس 6 صبح زنگ می زند و به صورت هم زمان پیامی برای چای ساز ارسال می کند تا روشن شود و چای را آماده کند. نیازی نیست برای تهیه صبحانه از خانه خارج شویم؛ یخچال سحرخیز ما به صورت خودکار، سفارش خرید اقلام مورد نیاز...

هر مرز، یک مزه

تبلیغات هدفمند در شبکه های اجتماعی فرض کنید که می خواهید برای فروش یک اتومبیل تبلیغ کنید که مبلغ آن بالای ۱۰۰ میلیون تومان است، شما باید مخاطبانی را هدف قرار دهید که توانایی مالی پرداخت اقساط این خودرو را داشته باشند؛ و یا اگر می خواهید برای یکی از...

این گوی و این گوگل

تبلیغات در گوگل تبلیغ در گوگل برای چه کسب و کارهایی مناسب تر است؟ اگر بخواهیم جواب این سؤال را در یک کلمه بدهیم شاید بی راه نباشد که بگوییم، همه کسب و کار ها! توضیح بیشتر این که در هر روز بیش از 6/5 میلیارد جستجو از طریق موتورهای جستجو در جهان انجام...

اسکار اینترنت

معرفی جایزه وبی وبی یک جایزه بین المللی است که هر سال به بهترین آثار منتشر شده بر بستر اینترنت تعلق می گیرد. با توجه به گستردگی حیطه اینترنت و بستر وب، جایزه وبی در هفت بخش اصلی (و تعداد زیادی زیرمجموعه) به برگزیدگان اهدا می شود. این بخش ها به طور...

تبلیغ همراه مشتری

تبلیغات بر بستر تلفن همراه فراگیر شدن استفاده از گوشی های هوشمند و قابلیت های گوناگون آن ها، این دستگاه ها را به ابزاری برای تحقق اهداف بازاریابی تبدیل کرده است و آمارها حاکی از آن است که دنیا با شتاب به سمت تبلیغات موبایلی پیش می رود. در سال 2016...

نمایش درست ها از زیر درب

تبلیغات همگن نتایج تحقیقات و بسایت پیج فیر بین سال های 2009 تا 2016 نشان می دهد که 600 میلیون کاربر در سطح جهان، تبلیغات ارائه شده در موبایل و دسک تاپ خود را مسدود کرده اند. این در حالی است که فقط در سال 2016 حدود 800 میلیارد دلار صرف تبلیغات...

از آ / ب کره بگیرید

کاربرد آزمون آ/ب از آ نجایی که در فضای دیجیتال سنجه ها (فارغ از اعتبار آن ها) از یک سو در لحظه قابل سنجیدن و اندازه گیری هستند و از سوی دیگر امکان اعمال تغییرات در لحظه وجود دارد، یک امکان باورنکردنی و رؤیایی به نام «آزمون های چندگانه» برای...

دماسنج دیجیتال

نگاهی به برخی از سنجه های تبلیغات دیجیتال «آنچه را که نتوانی اندازه بگیری، نمی توانی بهبود بخشی » پیتر دراکر یک بیلبورد را در نظر بگیرید. آیا می توان گفت چند درصد از سرنشینان خودروهای عبوری آن را دیده اند یا به آن توجه کرده اند یا بعدها نسبت به آن...

کمربندها را ببندید

اصول طراحی صفحه فرود همراهان گرامی، با نزدیک شدن به فرودگاه مقصد، درخواست می شود کمربندهای خود را ببندید و صندلی را به حالت عادی آن برگردانید. تا لحظاتی دیگر فرود خواهیم آمد. بارها این جمله را پیش از نشستن هواپیما بر روی باند فرودگاه مقصد شنیده ایم...

کنسرت بدون توقف

امروزه بسیاری از مردم برای دیدن مسابقات ورزشی، کنسرت های زنده و هنرمندان مورد علاقه خود به جای جای دنیا سفر می کنند. طبق تحقیقی که به تازگی در بریتانیا انجام شده است 45 درصد از مخاطبان کنسرت های زنده، توریست هایی هستند که فقط برای حضور در کنسرت سفر...

حساب و کتاب با چرتکه دیجیتال

انواع روش های محاسبه هزینه در تبلیغات دیجیتال در قراردادهای تبلیغات دیجیتال، روش های مختلفی برای محاسبه و پرداخت هزینه وجود دارد. این روش ها با توجه به نوع کسب و کار و هدف تبلیغ دهنده تعیین می شوند و نسبت به یکدیگر برتری ندارند. مهم این است که تبلیغ...

انواع تبلیغات دیجیتال

از آنجایی که در این مطلب می خواهیم به بررسی انواع تبلیغات دیجیتال بپردازیم، بهتر است بدانیم اصولاً تبلیغات دیجیتال چیست؟ و سپس اینکه چه انواعی دارد؟ همچنین بر طبق تعریف ویکی پدیا از تبلیغات دیجیتالی عبارات digital advertising، online advertising،...

پادشاه جدید بر تخت می نشیند

برای آن ها که در زرق و برق و عظمت تبلیغات تلویزیونی و بیلبوردها به خواب رفته اند، شاید این خیال خام هنوز زنده است که یکه تاز و بی رقیب، بر تخت سلطنت تبلیغات تکیه زده اند. پس باید اینان را از این خواب خوش بیدار کرد، زیرا حاکم جدیدی وارد شهر شده است و...

پُخت و پَز در تنورِ واژگان

تحلیلی بر شعارهای برند در کالاهای تُند مصرف پرواز ذهن، فکر کردن به کلمات و کنار هم چیدن ترکیب های تازه فرایندی است که هر نویسنده تبلیغاتی برای دست یافتن به ایده ای بدیع و ماندگار با آن سروکار دارد. برای آن ها که عاشق ایده پردازی و خلاقیت هستند، بی...

فصل تغییر در راه است

امروزه رویکردهایی نوین در رفتار مصرف کننده، در ارتباط با کالاهای تندمصرف شکل گرفته است که اطلاع از آن ها برای بازاریابی و تبلیغات این کالاها ضروری به نظر می رسد. این رویکردها ترکیبی از مسائل جامعه شناسی، روان شناسی، اقتصاد، سلامت و … را در برم...

در جستجوی آنفلوانزا

فروش دستمال کاغذی تابعی از شرایط آب و هوایی است. با شروع فصل سرما، بیماری آنفلوانزا در بین مردم شایع می شود و مصرف دستمال کاغذی افزایش پیدا می کند. به همین دلیل برندهای دستمال کاغذی با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی، کمپین های تبلیغاتی خود را برنامه...

مردمی گِرد گشته زین پَرگــار
مُشت بـاشد نمــونه خَــروار

سمپلینگ یعنی نمونه یک محصول که به صورت رایگان و برای امتحان کردن به مصرف کنندگان ارائه می شود. این روش در بازاریابی کالاهای تند مصرف جایگاه ویژه ای دارد و با اهداف مختلفی اجرا می شود: معرفی یک محصول یا برند جدید به بازار، افزایش فروش و جلب مشتریان...

پَرواز از آن سویِ بام

افزایش هزینه تبلیغات در دوران رکود به نظر شما اولین کاری که بسیاری از شرکت ها در هنگام رکود اقتصادی انجام می دهند، چیست؟ احتمالاً درست حدس زده اید؛ آن ها هزینه هایشان را کاهش می دهند و متأسفانه یکی از اولین بخش هایی که آسیب می بیند بخش مارکتینگ و به...