روش های ابتکاری برای انجام تحقیق روش های معمول تحقیقات بازاریابی، برای رسیدن به پاسخ هر پرسشی کاربرد ندارد. گاهی اطلاعاتی مورد نیاز است که نمی توان با پرسش نامه، مصاحبه، مشاهده و… به آن ها دسترسی پیدا کرد. در این مواقع باید یک روش ترکیبی و...
افزایش به قیمت تحقیق
افزایش قیمت یک تصمیم پرمخاطره است ولی شرکت ها در طول فعالیتشان بارها و بارها با این موقعیت رو به رو می شوند. در چنین اوقاتی تحقیقات بازاریابی به کمک مدیران می آید و با پیش بینی واکنش مشتریان، ریسک افزایش قیمت را کاهش می دهد. در شهریورماه 1396 مصوبه...
فوکوس گروپ در مقام واژه
فوکوس گروپ یا همان گروه کانونی به عنوان یکی از روش های تحقیق کیفی، در واقع نوعی از مصاحبه است که به صورت گروهی انجام می شود. در این روش، شرکت کنندگان به گفتگو و تبادل نظر با یکدیگر می پردازند و حتی این فرصت را دارند تا پاسخ ها و دیدگاه های دیگر شرکت...
یکی برای همه
تحقیقات سندیکایی تحقیقات سندیکایی آن دسته از تحقیقات است که به صورت مستقل توسط یک شرکت تحقیقات بازاریابی انجام می شود و سپس با ارائه به مشتریان متعدد، به فروش می رسد. این نوع تحقیق با تحقیقات سفارشی تفاوت دارد. تحقیقات سفارشی به سفارش یک شرکت خاص و...
تبلیغ زیر تیغ تحقیق
کاربرد تحقیقات بازاریابی در تبلیغات هر تبلیغی که ساخته می شود باید به شیوه ای مؤثر با مخاطب ارتباط برقرار کند. بنابراین لازم است که در ابتدا شناخت دقیقی از مخاطب به دست آید تا ارتباط مفید و مؤثری شکل گیرد. سؤالاتی از قبیل مخاطب کسب و کار شما چه کسی...
چشم و گوش بازاریابی
تحقيقات بازاريابی چيست – بیایید واحد بازاریابی را مانند یک انسان در نظر بگیریم. این فرد در طول روز تصمیم های مختلفی می گیرد و اقدامات متنوعی انجام می دهد. او برای این که بتواند تصمیم های درستی بگیرد، به اطلاعات نیاز دارد. این اطلاعات از طریق...
اسپم در مقام واژه
اسپم یا هرزنامه در فرهنگ لغت وبستر این گونه تعریف می شود: پیام های ناخواسته ای که غالبا با اهداف تجاری برای تعداد زیادی از افراد ارسال می گردند. در حقیقت هنگام مواجهه با مفهوم اسپم توجه به دو مورد ضروری است: ناخواسته بودن تعداد زیاد مخاطبان نکته...
امتیاز تماشایی
این روزها مردم زمان کمتری به تماشای تلویزیون اختصاص می دهند و این به معنای کمتر دیده شدن تبلیغات تلویزیونی است؛ این مسئله چالشی بزرگ برای تولیدکنندگان کالاهای تندمصرف به وجود آورده است. به همین دلیل مدیران شرکت نستله تصمیم گرفتند توجه خود را به...